16e (zon)Dag 28 augustus - Victoria – Richmond/Vancouver

28 augustus 2016 - Richmond, Canada

16e (zon)Dag 28 augustus - Victoria – Richmond/Vancouver

Reisafstand 60 km

Vanochtend hoeven we niet zo vroeg op en dit keer is het ontbijt inbegrepen.
Het weer is vandaag niet al te best, 15 garden en kans op regen. Shoppingtime dus.
Om 11.00 uur staan we in de Mayfield shoppingmall, op loopafstand van het hotel. We kunnen de auto bij het hotel laten staan.
Het is goed shoppen. Bij de eerste de beste winkel heeft Jeroen al schoenen en Noud vindt in de winkel er tegenover schoenen die hij mooi vindt. Saskia heeft wel mooie schoenen gezien maar wil nog verder kijken. We hebben geluk want ze geven veel korting. Een paar winkels verderop scoren Noud, Jeroen en Saskia spijkerbroeken en sportbroeken. Saskia wil dan nog naar een ander winkelcentrum om naar schoenen te kijken. Daar kan ze niets vinden dus terug naar de vorige shoppingmall om toch de schoenen te kopen die ze al had gezien.

16-shopping
Ondertussen is het gaan regenen. We gaan richting Swartz Bay en komen langs een veld waar ze pompoenen kweken.

16-pompoenen

Bij de veerboot en het is heel erg druk. De boot van 4 uur kunnen we niet meer mee en moeten 2 uur wachten voor de volgende boot omdat de boot van 5 uur ook al vol zit. Het is een hele lange zit.

16-swartz bay

Tijd voor een spelletje in de auto dus: 30 seconden om 4 woorden te omschrijven. De eerste ronde is voor Noud en Sonja en de kids willen natuurlijk een rematch.

Dan mogen we om 17.30 eindelijk aan boord rijden. Een tocht van 1 uur en 45 minuten.
Als we van de boot afkomen is het al 19.30 uur. We willen dan eerst iets zoeken om te eten voordat we naar het hotel gaan. We draaien af bij het plaatsje Ladner om iets te zoeken. Bij het eerste restaurant mogen we al niet naar binnen omdat er een pub zit en je moet minimaal 19 jaar zijn om binnen te mogen. Dan treffen we een aantal gesloten restaurants. Het is zondag, misschien dat ze dan eerder sluiten?

Tenslotte belanden we bij een griek, Taverne Gorgona. Dit was veeeeeel en lekker.

16-eten 1  16-eten 2

Om 22.00 zijn we dan in het hotel. Moe. Noud en Saskia gaan nog even wat drinken in de bar.
Gelukkig kunnen we morgenochtend rustig aan doen.

1. Désirée:
    29 augustus 2016
    Ik neem aan dat jullie om 22.00 uur in het hotel waren, ha ha, anders was het wel een hele lange dag. en ziet het er naar uit dat jullie na de vakantie nog tot rust moeten komen. Vaak lekker gegeten zie ik wel, hopelijk blijft het binnen de "toegestane" kg. Geniet nog van jullie laatste dagen, time fly's. See you in Holland.
  2. Wiljo:
    29 augustus 2016
    Nu ja zeg , wat een vakantie !! Heerlijk gegeten weer en natuurlijk de prachtige schoenen, veilige vlucht naar huis , tot gauw heuveltjes! X x