14e (vrij)Dag 26 augustus- Pacific Rim N.P.

27 augustus 2016 - Ucluelet, Canada

14e (vrij)Dag 26 augustus- Pacific Rim N.P.

We slapen vanochtend uit en lopen dan richting het centrum voor een ontbijtje. Toch maar naar binnen bij Matterson House. Van binnen ziet het er heel leuk uit.  Het is er redelijk druk en het ontbijt is heerlijk. Vers fruit, toast met jam, yoghurt en Noud en Jeroen hebben een broodje met een ei en bacon.

14-ontbijt matterson house 2  14-ontbijt matterson house 1

Dan pakken wij de rugzak en lopen de Pacific RIM Trail. Dit schijnt een hele mooie wandelroute te zijn langs de rotsen waar je de golven ziet aankomen. De route zelf is circa 8 kilometer lang en is toch niet zo spectaculair als ze zeggen. Misschien ligt het aan het feit dat het eb is.

14-Wild Pacific Trail 1  14-Wild Pacific Trail 3
Het laatste stukje van de trail bestaat uit oude Cedar bomen. Hier staat het zusje van de grote boom die wij in Cathedral Grove hebben gezien.

14-Wild Pacific Trail 4 cedar

Als we langs de weg teruglopen komen we langs een klein winkeltje waar ze gelato verkopen. Nee geen gewoon ijs zegt de jonge knul, echt gelato. We kiezen voor passievrucht, chai tea latte en strawberry mojito. Inderdaad heel erg lekker. De man vertelt nog dat als je voor mooie stranden wilt je richting Tofino moet. De stad Tofino zelf raadt hij af, veel te toeristisch en te druk. Hij adviseert ons naar Florentia Bay te gaan. Het eerste strand dat je tegenkomt op de weg naar Tofino.
We hijzen ons in onze zwemkleding, kopen nog snel wat drinken en gaan dan op weg. Eerst nog een parkpass halen, want anders mag je het park niet in. En dan op naar het strand dat zo'n 20 meter beneden ons ligt. Via houten trappen komen we eerst bij aangespoelde boomstammen waar we overheen moeten om naar het strand te komen. Het is er inderdaad helemaal niet druk. Mensen hebben van de aangespoelde boomstammen hutjes op het strand gebouwd, waarvan wij er dan maar een in beslag nemen om toch een klein beetje beschut uit de zon te kunnen zitten.

14-Florentia beach 11

Saskia en Jeroen lopen meteen een heel stuk langs het strand. Het water van de Grote Oceaan (The Pacific), is steenkoud. Niet echt zwemwater. Ook hier is het eb.
Noud en Sonja besluiten toch een plekje in de schaduw te zoeken en verhuizen alle spulletjes daar naar toe. Jeroen en Saskia vermaken zich ondertussen met het in elkaar zetten van een krab en enorme zeewier slierten zoeken.

14-Florenria beach 1 zeewier  14-Florenria beach 4

We lopen lekker relaxed over het strand; heerlijk. Jeroen vergeet weer een t-shirt aan te doen en is wat verbrand.

14-Florenria beach 10 panorama
Om 17.00 rijden we verder naar Tofino en eten bij de Wolf in the Fog restaurant. Het eten is heel erg goed. Jeroen en saskia hebben een picknickschotel met kipstukken, maiskolf en maisbrood. Noud en Sonja hebben een gerookte zalm, Noud met friet en Sonja met pasta.
Rond 21.30 zijn we in het hotel om alles in te pakken voor morgen. Omdat de wifi hier heel slecht is moeten we bij de receptie gaan zitten voor beter bereik en daar zijn we nu te moe voor. Dus jullie moeten een dagje wachten op het verslag.